FAQ

  • Hoe dikwijls wordt de online shop ge-updatet?

    De online webshop wordt wekelijks up to date gehouden. Op die manier garanderen we steeds correcte prijzen en de laatste nieuwe producten.

  • Ik heb problemen met het bekijken van de shop, hoe komt dit?

    Dit kan een probleem zijn met uw browser. Wij raden aan om Mozilla Firefox te gebruiken. Indien de problemen zich blijven voordoen neem dan contact met ons op zodat onze technici het probleem zo spoedig mogelijk kunnen verhelpen.

  • Hoe snel worden e-mails beantwoordt?

    Doorgaans wordt er zeer snel gereageerd op e-mails. Toch gebeurd het soms dat dit even op zich laat wachten. We zorgen steeds dat alle berichten beantwoordt worden ten laatste binnen 24u – 48u tijdens de openingsuren.
    Voor dringende gevallen bel +32 475 903464

  • Ik heb verschillende bestellingen gemaakt. Worden deze gecombineerd ?

    Jazeker ! Wij rekenen slechts 1 keer verzendkosten. Als je andere producten tegen komt op onze webshop tijdens het surfen, kan je deze toevoegen aan je vorige bestelling tot de dag voor de verzending. Maak een 2de bestelling en laat ons in het “comment field” weten van je eerste bestelling. We zullen de bestellingen samenvoegen en je ontvangt een voucher voor het tegoed.

  • Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

    Natuurlijk is dit geen probleem. Wij komen graag persoonlijk in contact met onze klanten. Gelieve wel even vooraf te verwittigen vooraleer je langskomt zodat we kunnen zorgen dat je bestelling klaar staat.

  • Ik heb een vouchercode. Hoe kan ik deze inruilen?

    Je kan de vouchercode ingeven bij het afrekenen. Het bedrag wordt automatisch ingehouden van het totaal.

  • Naar welke landen wordt er verzonden?

    Momenteel enkel België en Nederland. Naar de toekomst toe zal dit uitbreiden ook naar Frankrijk, Engeland en Duitsland.

  • Wat zijn de voorwaarden van verzending?

    – De goederen worden afgehaald, verzonden of geleverd zoals omschreven op de factuur of in de bestelbon, rekening houdend met de gebruikelijke tolerantie eigen aan de aard van de industrie of handel.
    – De firma “Reef Gems” kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen opgelopen bij het transport, dit wegens deze niet door onze firma wordt gedaan maar extern.
    – Geen levering op feestdagen, weekends of indien de firma “Reef Gems” in verlof is ! (verloven worden aangekondigd op de website)
    – Indien er toch uitzonderlijk een artikel niet op voorraad is wordt u via e-mail hiervan op de hoogte gebracht.
    – Voor enkele producten, kan een afwijkende levertermijn gelden en wij brengen u dan ook zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte via e-mail.
    – Afhaling van de artikels kan alleen na afspraak !
    – Fragiel materiaal (buis lampen, hqi, hql, eiwitafschuimers, reactor, enz…) wordt verzonden volledig op eigen risico.
    – Verzending maximum tot 30KG, lengte van het paket maximum 1.5m.
    (Verlichtingsarmaturen tot 1.5m kunnen worden verzonden. Grotere afmetingen enkel zelf af te halen.)
    – Verzending levende haven. We bieden een levende aankomst garantie. Het item wordt gratis vervangen binnen zo kort mogelijke tijd indien u ons een foto stuurt binnen de eerste 4 uur na aankomst in de originele verpakking. Deze garantie telt niet op euphyllia.

  • Wat zijn de kosten van verzending?

  • Hoe wordt de gewenste aankomstdatum gekozen?

    Indien het gaat om een zending levende haven wordt de gepaste aankomstdatum samen met u gekozen. Indien u hier reeds indicatie wil van geven kan dit in het “comment field”

  • Wanneer wordt er verzonden?

    Gewone bestellingen worden dagelijks verstuurt van zodra betalingen aanvaardt zijn binnen 24u – 48u. Bestellingen levende haven worden verzonden van maandag tot en met woensdag, aankomstdagen dinsdag tot en met donderdag.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan : Paypal, iDEAL, Bancontact,
    Kredietkaart & Overschrijving.

  • Moet ik mijn telefoonnummer geven?

    Jazeker ! Bij verzending van levende haven is dit zeker geen luxe. Bij problemen bij de levering kunnen wij of de transportfirma u sneller contacteren.

  • Wat kan ik doen als ik niet thuis ben op de dag van levering?

    In een ideale wereld ontvang je je order persoonlijk, kijk je het na en zet je de levende haven in je aquarium. Als je voor welke reden dan ook niet kan wachten op de levering vraag dan aan iemand om dit te doen voor jou.
    Het is belangrijk het pakje “levende haven” te bewaren op een warme plaats (22-25°C), liefst niet op de vloer.

  • Mijn levering is beschadigd, wat doe ik?

    Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat onze leveringen heelhuids aankomen. Toch is wat bij de transportfirma’s gebeurt buiten onze macht.
    Indien uw product beschadigt is neem dan contact met ons op zodat we samen kunnen kijken hoe we dit kunnen oplossen.
    Wat betreft levende haven, we bieden een levende aankomst garantie. Het item wordt gratis vervangen binnen zo kort mogelijke tijd indien u ons duidelijke foto’s stuurt binnen de eerste 4 uur na aankomst in de originele verpakking. Deze garantie telt niet op euphyllia.

  • Mijn vraag staat hier niet bij?

    Stel hem aan ons en wij proberen hem zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden.